Bmpsz header

Baranya Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Vármegyei Szakértői Bizottsága

Vármegyei Szakértői bizottság feladatai

Alapvető feladata a sajátos nevelési igény megállapítása vagy kizárása.

Sajátos nevelési igény (SNI): az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd

  • Járási szakértői bizottság által delegált gyermekek, tanulók esetében a sajátos nevelési igény megállapítása vagy kizárása
  • Sajátos nevelési igényű gyermekek tanulók felülvizsgálata
  • Jogszabályban meghatározott esetben a sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló családja részére a juttatások és kedvezmények igénybevételéhez szükséges igazolások kiadása
  • Jogszabályban meghatározott esetben javaslattétel a súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek ápoló-gondozó otthoni ellátására, a három évnél idősebb gyermekek bölcsődei ellátása, fogyatékos fiatalok lakóotthoni ellátásra
  • A mozgásszervi fogyatékosság, az érzékszervi fogyatékosság megállapítására vagy kizárására irányuló vizsgálat nem végezhető, az közvetlenül kérhető, illetve kezdeményezhető az országos szakértői bizottságoknál

Általános tudnivalók a szakértői bizottsági vizsgálatról
(járási és vármegyei szakértői bizottságban)

  • A szakértői vizsgálat iránti kérelem elfogadásához a szülő/gondviselő által aláírt írásbeli kérelem szükséges. A szakértői vizsgálat a szülő/gondviselő kérelmére, illetve, ha az eljárást nem a szülő/gondviselő kezdeményezi, akkor az óvoda, iskola kérelmére, de a szülő egyetértésével indul. A nevelési-oktatási intézménynek ez esetben tájékoztatási kötelezettsége van a szülő/gondviselő felé a szakértői bizottsági tevékenységről és az ehhez kapcsolódó szülői jogokról, kötelességekről, ill. az esetleges hatósági eljárásról

  • A vizsgálat időpontjáról, helyszínéről postai úton értesítést kap a szülő/gondviselő

  • Amennyiben a második vizsgálati időpontban sem jelenik meg a szülő/gondviselő gyermekével, – a távollétének okáról egy esetben sem értesíti a bizottságot – az intézmény közigazgatási hatósági eljárás megindítását kezdeményezi a gyermek lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes Tankerületi Központnál.

  • A szakértői vizsgálat megkezdéséhez a szülői felügyeletet gyakorló mindkét szülő együttes jelenléte szükséges.

  • Amennyiben egy szülő kíséri gyermekét, a vizsgálaton aláírásával nyilatkozik arról, hogy jogosult a távol lévő szülő képviseletére.

  • A szakértői vizsgálat során a szülő köteles közreműködni a vizsgálaton – annak zavarása nélkül – jogosult mindvégig jelen lenni.

  • A szülő/gondviselő kérése alapján, a vizsgálat során figyelembe kell venni a nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozó gyermek, tanuló anyanyelvi, szociokulturális sajátosságait, amennyiben erről a tényről írásban értesíti a bizottságot.

  • A szülő/gondviselő a vizsgálatra hozza magával a gyermek korábban történt kivizsgálásaira, gyógykezeléseire vonatkozó zárójelentéseket, leleteket, egyéb iratokat, valamint ha gyermeke iskolába jár, ellenőrzőjét, tájékoztató füzetét, iskolai füzeteiből néhányat (matematika, nyelvtan, környezetismeret, fogalmazás).

  • A vizsgálatra utazási utalvány a háziorvostól kérhető, a gyermek és kísérője útiköltségét az Egészségbiztosítási Pénztár utólag megtéríti. A visszaútra az intézmény pecsételi le az utalványt.

  • A szülőnek, gondviselőnek munkahelyi távollétéről igazolás adható ki.

  • Szülőnek, vagy nagykorú tanuló esetén a tanulónak a szakértői véleményben foglaltakkal kapcsolatos egyetértését vagy egyet nem értését írásban kell közölnie. Amennyiben nem ért egyet:
    • a szakértői bizottság köteles erről a tényről a gyermek lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes Tankerületi Központot tájékoztatni

    • a szülő vagy nagykorú tanuló esetén a tanuló közvetlenül is eljárást indíthat a gyermek, tanuló lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes Tankerületi Központnál a szakértői vélemény felülvizsgálatát kezdeményezve

    • ha a szülő, vagy nagykorú tanuló esetén a tanuló a szakértői vélemény kézhezvételétől számított 15 napon belül nem tesz nyilatkozatot és nem indítja meg az eljárást, az egyetértését megadottnak kell tekinteni.

  • Első felülvizsgálat: a szakértői véleményben foglaltak végrehajtásának megkezdését követő első nevelési év, tanév során

  • További felülvizsgálat: ha a gyermek, tanuló enyhe értelmi fogyatékos, illetve egyéb pszichés fejlődési zavarral küzd, addig a tanévig, amelyben a tanuló a tíz éves életkort betölti minden második, azt követően és egyéb fogyatékosság, valamint autizmus spektrum zavar esetében, illetve ha a tanuló beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzd addig a tanévig, amelyben a tanuló a tizenhatodik életévét betölti, minden harmadik tanévben hivatalból felül kell vizsgálni.

Szakfeladat ellátási hely:

7626 Pécs
Baranya Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat
Egyetem utca 2.

Telefonszám:

+36 72/226-396

Email:

bmpsz.mszbpecs@gmail.com

Nem szükséges személyes megjelenés, emailben történő megkeresés is lehetséges:
intézményváltás, emelt családi pótlék hosszabbítás, tankötelezettség hosszabbítás, vizsgálati kérelem benyújtása emailben (vagy postai úton)

Ügyfélfogadási idő:

Péntek 8:00 - 13:00


BMPSZ Vármegyei Szakértői Bizottság vezető, főigazgató-helyettes:

Csathóné Bicsák Éva

Csathóné Bicsák Éva

(pszichológus, klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus szakvizsga)

tel.: +36 72/518-587

email: bmpsz.bicsak@gmail.com


Munkatársak

Gyógypedagógus

Aradi Mónika

(konduktor-általános iskolai tanító, gyógypedagógus, értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos tanár, szakvizsgázott sajátos nevelési igényű gyermekek pedagógusa)

Balog Nóra

(gyógypedagógus szomatopedagógia szakirányon, gyógypedagógus tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár, szakvizsgázott pedagógus)

Csuka-Bíró Hajnalka

(gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon)

Győrfi-Szabó Marianna

(gyógypedagógus, logopédia szakos tanár, szakvizsgázott pedagógus)

Kovács Anita Kitti

(gyógypedagógus, értelmileg akadályozottak, tanulásban akadályozottak pedagógiája, szomatopedagógia szakirányon, szakvizsgázott pedagógus)

Lócz Éva

(értelmileg akadályoztatottak, látássérültek pedagógiája szakos gyógypedagógiai tanár, szakvizsgázott pedagógus)

Major Flóra

(gyógypedagógus tanulásban akadályozottak pedagógiája, logopédia szakirányon)

Meszéna Tamásné

(oligofrénpedagógia-szurdopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár, szakvizsgázott pedagógus)

Radosnai Dorottya

(gyógypedagógus, hallássérültek pedagógiája és pszichopedagógia szakirányon, szakvizsgázott sajátos nevelési igényű gyermekek pedagógusa)

Simon Emese

(gyógypedagógus tanulásban akadályozottak pedagógiája, logopédia szakirányon)

Szebeni-Kapitány Dóra

(gyógypedagógus logopédia szakirányon, szakvizsgázott sajátos nevelési igényű gyermekek pedagógusa)

Pszichológus

Albert Judit

(klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus)

Bernát Katalin

(okleveles pszichológus)

Bíró Dominika

(okleveles pszichológus)

Harmouche Margaréta

(okleveles pszichológus)

Hűber Judit

(óvoda-és iskola-szakpszichológus)

Lassan Mónika

(óvoda-és iskola-szakpszichológus)

Nagy Tímea

(klinikai és mentálhigiéniai felnőtt szakpszichológus)

Oszoli Zsófia

(okleveles pszichológus)

Asszisztens

Baráth Bertalan

Márits Mária Karolin

Oksai Sára

Szakszolgálati titkár

Siklósi Daniella